Τροφές που Συμβάλλουν στην Καταπολέμηση του Στρες!

thumbnail

Το ελεγχόμενο στρες μπορεί να είναι ευεργετικό, καθώς μπορεί να μας κάνει πιο υπεύθυνους, μόλις όμως αρχίσει να ξεπερνάει τα όρια, έχει καταστρεπτική επίδραση τόσο στη σωματική όσο και στην πνευματική μας υγεία.

Ο όρος στρες προέρχεται από το λατινικό ρήμα (stringere), το οποίο σημαίνει σφίγγω – εντείνω. Οι βιολόγοι περιγράφουν το στρες ως μία αντίδραση του σώματος και του μυαλού σε οποιασδήποτε ερέθισμα ή παράγοντα διαταράσσει την ομοιόσταση του οργανισμού, δηλαδή ως μία προσπάθεια του οργανισμού να επανέλθει στην κανονική του ισορροπία. Ο οποιασδήποτε παράγοντας, εξωτερικός, διαταράσσει αυτήν την κατάσταση, προκαλεί στρες στον οργανισμό, καθώς το σώμα καταβάλλει προσπάθεια να προσαρμοστεί σε αυτήν την αλλαγή. Το ελεγχόμενο στρες μπορεί να είναι ευεργετικό, καθώς μπορεί να μας κάνει πιο υπεύθυνους, μόλις όμως αρχίσει να ξεπερνάει τα όρια, έχει καταστρεπτική επίδραση τόσο στη σωματική όσο και στην πνευματική μας υγεία. ΄Οταν συμβαίνει αυτό, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να αναζητήσουμε ψύχραιμα την αιτία συσσώρευσης του στρες στον οργανισμό μας, προσπαθώντας να βρούμε λύσεις ώστε να το ελαχιστοποιήσουμε. Αυτό μπορεί να γίνει είτε μέσω της διατροφής είτε μέσω κάποιας φυσικής δραστηριότητας ή ακόμα πιο αποτελεσματικά, με το συνδυασμό και των δύο.

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ

 glass

NEΡO: Το στρες μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση η οποία με τη σειρά της μπορεί να προκαλέσει άγχος. Ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι γιατί η αφυδάτωση, έχει ως αποτέλεσμα αυξημένο καρδιακό ρυθμό, ναυτία, κόπωση και κεφαλαλγία, παράγοντες δηλαδή που ενισχύουν το στρες. Αν, λοιπόν, κατά τη διάρκεια της ημέρας νιώσετε άγχος, δοκιμάστε να πιείτε δύο-τρία ποτήρια νερό, προκειμένου να αντιμετωπίσετε την αφυδάτωση και κατεπέκταση τη συσσώρευση του στρες.

de45b509ea4eb7240ba6be9218f9415d_L

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ: Τα πορτοκάλια είναι πλούσια σε βιταμίνη C , η οποία βοηθά στον περιορισμό του στρες και στην επαναφορά της αρτηριακής πίεσης και της κορτιζόλης σε φυσιολογικά επίπεδα, μετά από μια αγχωτική κατάσταση. Επίσης, η βιταμίνη C είναι γνωστή για την ευεργετική της επίδραση στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

863436fd2e9675d55c6c66f5f36ad4e1_L

ΠΑΝΤΖΑΡΙΑ: Πρόσφατες μελέτες του Πανεπιστήμιου του Exeter, στην Αγγλια, έδειξαν ότι η αντοχή των ποδηλατών, που είχαν καταναλώσει παντζάρια, αυξήθηκε χάρη στα πολλά νιτρικά άλατα που περέχονται σε αυτά. Οι χημικές αυτές ουσίες προκαλούν διαστολή των αιμοφόρων αγγείων, που επιταχύνει τη ροή του οξυγόνου προς τους μυς,την καρδία και τον εγκέφαλο, διευκολύνοντας έτσι την αναπνοή αλλά και την καρδιαγγειακή λειτουργία. Οι επιστήμονες καταλήγουν ότι η κατανάλωση παντζαριών θα μπορούσε να βοηθήσει τους ηλικιωμένους να εκτελούν τα καθημερινά τους καθήκοντα πιο εύκολα, χωρίς να κουράζονται, συμβάλλοντας παράλληλα και στη μείωση της αρτηριακής τους πίεσης.

laxanika

ΠΡΑΣΙΝΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ: Το μπρόκολο,το σγουρό λάχανο καθώς και άλλα σκούρα πράσινα λαχανικά είναι πλούσιες πηγές βιταμινών, οι οποίες βοηθούν στην αναπλήρωση του σώματός μας σε περιόδους στρες

f2e89682ba43b2f70f003a7838896bf4_XL

ΑΜΥΓΔΑΛΑ, ΚΑΡΥΔΙΑ ΚΑΙ ΦΙΣΤΙΚΙΑ: Το αμύγδαλα είναι πλούσια σε βιταμίνες B και Ε, οι οποίες βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

images

ΓΑΛΟΠΟΥΛΑ: Η γαλοπούλα περιέχει ένα αμινοξύ που ονομάζεται L-τρυπτοφάνη. Πρόκειται για έναν νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου που ενεργοποιεί την απελευθέρωση σεροτονίνης και για αυτό, πολλοί άνθρωποι μετά από την κατανάλωση γαλοπούλας αισθάνονται χαλαροί ή ακόμα και κουρασμένοι. Η L-τρυπτοφάνη προσφέρει καταπραύντική δράση.

αρχείο λήψης

ΣΟΛΟΜΟΣ: Ο σολομός αποτελεί πηγή πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα τα οποία, σύμφωνα με μελέτες, συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κατάθλιψης, αφού αυξάνουν τα ποσοστά σεροτονίνης στον οργανισμό,μιας ουσίας που αποτελεί ρυθμιστικό παράγοντα της διάθεσής μας. Οι ερευνητές, από την πλευρά τους, επισημαίνουν ότι το όφελος από τη διατροφή με ψάρια έγκειται κυρίως στην πρόσληψη βιταμίνης D και ω-3 λιπαρών οξέων από αυτά, αφού μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τη συγκέντρωση λίπους στο αίμα, απομακρύνοντας έτσι τον κίνδυνο εγκεφαλικών επεισοδίων και καρδιαγγειακών παθήσεων.

trofes_kata_stress-590_b

ΑΒΟΚΑΝΤΟ: Το αβοκάντο αποτελεί πηγή πλούσια σε μονοακόρεστα λίπη και κάλιο, τα οποία βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Ενας από τους καλύτερους τρόπους για την αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης είναι η πρόσληψη καλίον. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο σε αυτές τις περιπτώσεις συστήνετω η κατανάλωση αβοκάντο, αφού η περιεκτικότητα του σε κάλιο είναι μεγαλύτερη ακόμα και από αυτήν της μπανάνας.

Πηγή: http://abouthealth.gr/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE/%CF%84%CF%81%CF%8C%CF%86%CE%B9%CE%BC%CE%B1/item/366-%CE%BC%CE%B5%CE%B8%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B5%CF%82.html

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *